2016. jún 02.

A banki ügyintéző elmeállapota

írta: szaGértő
A banki ügyintéző elmeállapota

Tegnap beballagtam az egyik helyi bankba, becéloztam a bankautomatát, pénzt szerettem volna felvenni. Az automata közölte, nem fogadja el a kártyámat. Közvetlenül a nyelv kiválasztása után, ebből következik, hogy magával a kártyával volt baja, esélyt sem adott, hogy elrontsam a PIN kódomat.

western_bank-t2.jpg Az utca túloldalán levő másik bankban simán kivettem a pénzt.

Gondoltam, jelzem az első banknak a hibát, így küldtem egy emailt a weboldalukon elérhető egyetlen emailcímre:

A xxxx-i xxx fiók előterében levő automata nem fogadta el a xxxxx
bankkártyámat, 2016.06.01-én, 18:30 körüli időben.
Kétszer próbálkoztam vele, mindkét esetben, a nyelv kiválasztása után,
de még a PIN kód bekérése előtt történt, azaz nem lehetett az oka egy
esetleges helytelen PIN megadás.

Pár perccel később az út túloldalán levő OTP fiók bankautomatája gond
nélkül kiadta az összeget.

Kérem tájékoztatásukat, mi ennek az oka.

Jött is a válasz egy órán belül:

Tisztelt Fülöp Tamás !

Elnézést kérünk az Önt ért kellemetlenségért!

Levele a Bank központi e-mail címére érkezett. Lehetőségünk a banki termékek,
szolgáltatások kondícióinak általános leírására korlátozódik. Így sajnos levele
alapján mi konkrét intézkedést nem tudunk kezdeményezni.

Részletes információt az alábbi csatornákon tudunk nyújtani
- személyesen bármelyik xxx Bankfiókban,
- ePIN-nel történő beazonosítást követően a (1/20/30/70) xxxxxxxx TeleCenter számán,
- e-bankon keresztül, a felső menüsorban található Postaláda funkció segítségével,
- postai levél útján (aláírás bejelentő kartonnal megegyező aláírásával ellátva) a
xxxx Budapest levelezési címen.

Köszönjük megértését!

Üdvözlettel,

(név)

Na ezzel van pár bajom.

Az még nem lenne túl nagy gáz, hogy egy standard gyógylevél, de mivel a bankkártyámat nem ez a bank bocsátotta ki, és ez az eredeti emailben is le volt írva, nincs értelme a telefonos azonosítóval történő bejelentésnek (mert nincs olyanom), és a postai levélben is aláírásbejelentő kartonon szereplő aláírást akarnak. Mivel nincs számlám a bankban, nyilván olyan sincs.

Magyarul: az ügyintéző vagy el sem olvasta rendesen az emailt, vagy szart bele, és tolt egy másolt gyógyválaszt.

A helyes választ ez lett volna:

Köszönjük bejelentését, továbbítottuk az illetékes kollégák részére.

De nem, ő rámtolta a feladatot, hogy a fos bakautomatájuk javítását intézzem én.

Ment is a válasz ízibe:

Tisztelt xxxx!

Köszönöm a semmitmondó válaszát.
Miből gondolja, hogy ha Magnetbankos kártyával történt a dolog, akkor van ePIN-em vagy aláírásbejelentő kartonom????
Mennyire fájt volna önnek, ha csak továbbítja az illetékeseknek, és nem nekem oszt feladatot, hogy írogassak?
Tök egyszerű: Más bankban fogok pénzt felvenni, és szerencsére ez kiváló alapanyag lesz a blogomba, ahol az emberi butaságról írok.

Na erre is érkezett egy okos válasz, de valaki mástól:

Tisztelt xxx!

Levele a Bank központi e-mail címére érkezett. Lehetőségünk a banki termékek, szolgáltatások kondícióinak általános leírására korlátozódik.
Így sajnos levele alapján mi konkrét intézkedést nem tudunk kezdeményezni.


Felhívjuk szíves figyelmét, hogy mivel jelen csatornán nem lehetséges a banki- illetve jogszabályok által előírt ügyfélazonosítás, így az ügyfél adatok,
valamint a banktitok védelme miatt válaszunk tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek, vagy banki tanácsadásnak. Teljes körű tanácsadásért
kérjük, személyesen keresse fel ügyintézőnket a bankfiókokban, vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat, a xxx TeleCentert a 06 (1/20/30/70) xxxx telefonszámon.

Köszönjük megértését!

Tisztelettel:

(név)

Szemmel láthatóan ez is egy általános gyógyválasz, már reklámot is tolnak (teljes körű tanácsadás...)

Ebből számomra az jött le, hogy az ügyfél véleménye (mert egy pénzkivételig ügyfél voltam lettem volna, ők zsebelik be a jutalék egy részét)  szart se ér, az a lényeg, hogy másfél perc alatt tolnak egy semmitmondó választ, amivel nem kell dolgozni. Sem gondolkodni.

Szarnak bele.

Ha a neveltetésem nem tiltaná, adnék nekik teljes körű tanácsadást, hogy hova menjenek, és mivel mit csináljanak.

Esetleg egy elemzést is csatolnék hozzá, hogy az "ügyfélszolgálat" szóban mit jelent az "ügyfél" és mit jelent a "szolgálat".

Így csak azt fogom tenni, hogy a környékbeli másik két bankot fogom preferálni, amíg a leszarom-üzemmódot nem deaktiválják.

Mert van választási lehetőségem.

 

 

Szólj hozzá