2015. aug 26.

Digitális analfabéták

írta: szaGértő
Digitális analfabéták

Egy webes felületen szemezgettem a felhasználók által írt üzenetekből. Az üzenetekből a legjavát válogattam ki. Hülyeségfaktor szerint.

Az oldal (icipici.hu) egy olyan felület, ahol kézművesek boltot tudnak nyitni, és lehet vásárolni az általuk feltöltött termékekből.

A beírásokat betűhelyesen, a helyesírási hibákkal együtt másolom be, de a nemreleváns részeket kihagyom. Elég fárasztó így is.

Alaphelyzet:

Feldobtunk pár napelemes powerbankot (külső akkut mobilokhoz) azoknak, akik határidőben legalább egyszer vásárolnak, vagy boltot nyitnak:

szeretnek regisztralni!!!!   

Hajrá, kicsi szívem, azért van az oldal, örülünk.

Válaszoltunk neki, hogy a www.icipici.hu oldalon lehet regisztrálni. Következő üzenet:

 

en ott probaltam de kezmuves jott be meg dalok kulonben koszonom megprobalom ujra!

Ja tényleg, végülis kézműves oldal. A dalokról csak azt tudom elképzeni, hogy az egyik alkotó bakelit lemezekból varr táskákat (az oldala bakelit lemez). Tényleg dalok. Ja.

 

most voltam a www.ici pici oldalon s megint kezmuves jon be!!!

Aha, még mindig. és az is fog bejönni. Most arról ne beszéljünk, hogy írásjel=felkiáltójel, és a nagybetűk meg az ékezetek talán tintatakarékosság okán hiányoznak... Nem baj, ismét elmagyarázzuk.

 

Most ottvagyok az oldalon de nemtudok regisztralni mert kulonbozo termekek vannak de ha a keresobe beirtam akumulator ment a biztositotuhoz

Mivaaaan? Biztosítótű?? Biztos. A facebook oldalon feldobjuk az ajándékot, fotóval, de ő az áruházban keresi. Erről az a poén jut eszembe, hogy 

- Ne haragudjon, a Keleti pályaudvart keresem.

- Nem haragszom, keresse.

 

mert kereso van felhasznalo ezt az oldalt nem talalom a regisztralni nemtudom mert nem enged! koszonim most megprobalok visszajutni az oldalukra ha nem sikerul az elobb mar egyszer beirtam a nevem ide az oldalra koszonom faradozasukat vissza probalok meni regisztralni

Ezt most nem értem. beírta a nevét ide az oldalra. Melyikre? Hova? A keresőbe? és megtalálta magát? Nem baj, elmagyarázzuk ismét a regisztráció menetét, egyébként a keresőtől fél centire van a regisztráció gomb.

 

Koszonom nekem a regisztracional keri a felhasznalonevem a jelszot emailcimem ... !! koszonom szepen eddigi faradozast ez nekem nem sikerul!!!

Ha jól értem, a regisztrációnál be kell írni egy felhasználónevet meg egy jelszót. De nem tudja beírni, mert még nem regisztrált. Ja. Azért van ott.

 

És ez csak egy felhasználó, bár poénnak nem rossz. Bár sírni is lehet rajta.

Elgondolkodtató, hogy a funkcionálisan és digitálisan is analfabéták hogyan boldogulnak mostanában? Láttam már olyat is, hogy irigykedik a szoftverfejlesztőre, mert amíg ő lapátol a negyven fokban a szoftverfejlesztő ül a légkondis irodában. Ja, tetszett volna tanulni.

Nem tud elolvasni és értelmezni két összefüggő mondatot, nem tud egy vacak regisztrációt elintézni, nem tud egy hivatalos levelet elolvasni, pláne nem válaszolni. Helyesírás nulla. IQ nulla. De fel van háborodva, hogy nem fog nyerni. Fogadjunk, odáig nem jutott el a nyeremény leírásában, hogy a vevők között sorsoljuk ki, akik a megadott időszakban vásároltak.

 

Arról ne is beszéljünk, hogy ha ki van írva a feladat: regisztrálj és vásárolj, akkor a facebook-userek 90%-a megosztja, és beírja, hogy osztva. Könyörgöm, nem ez volt a feladat. 

A seregben meg voltam lepődve, amikor tapasztaltam, hogy a negyvenöt újonnan bevonult katonából negyven nem tudott írni-olvasni. Most már nem csodálkozom. És ezeknek az embereknek szavazati joguk van. El sem tudja olvasni, hogy EMESZPÉ meg FIDESZ, és a 10 évesek szintjére lebutított (bocs, 10 évesek...) választási kampányból azt megérti, hogy köcsögbuzizsidókummonista fúúúúj. És szavaz.

Köszönöm, azt hiszem, keresek egy jobb világot magamnak.

 

 

 

Szólj hozzá