2017. feb 22.

Funkcionális analfabéták a postán

írta: szaGértő
Funkcionális analfabéták a postán

Rendeltem külföldről egy cuccot, és a kínai posta úgy döntött, hogy Hollandián keresztül küldi.

mailbox-341744_960_720.jpg

Nosza rajta nézzük a megfelelő linket, ahol a csomag nyomát lehet követni.

Hoppá, egyszercsak kiírta a nyomkövető oldal, hogy 2017-02-18 09:14 The item has arrived in the country of destination, azaz a cucc megérkezett a célországba, gyengébbek és postások kedvéért Magyarországra.

Nézem gyorsan a Magyar Posta hiperszuper nyomkövető oldalát,ahol ez szerepel: 2017.02.17 04:34 NLAMSA(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad

Ja. Ez az infó megvan a holland oldalon is. Egy nappal ezelőtti állapot.

Sebaj, lassúak, megszoktuk. Bár a nyomkövetési információk online közlekednek, eddigi tapasztalataim szerint gyakorlatilag egyszerre jelennek meg a küldő és a fogadó posta oldalán.

De amikor 20-án is ugyanez volt az állás, írtam a posta ügyfélszolgálatának egy csinos kis mailt, hogyaszongya:

Tisztelt ügyfélszolgálat!

Egy külföldről rendelt árunak a nyomkövetése a holland postánál azt
jelzi, hogy megérkezett az országba 02.18-án:
2017-02-18 09:14 The item has arrived in the country of destination

Ezzel ellentétben a posta.hu nyomkövető oldalán ez az információ nem
szerepel, az utolsó infó ez:
2017.02.17
04:34 NLAMSA(Netherlands (
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroad

Hogy lehet, hogy az érkezési információ nem szerepel a rendszerben,
holott a holland postáéban igen?

A csomagszám: RSxxxxxxxxxNL

Név, aláírás.

Eddig rendben is vagyunk, megjött az automatikus mail, hogy megkapták, de pk most baromira nem érnek rá, majd válaszolnak.

Két nappal később jött is a válasz. Na, ezen akadtam ki, az eddigi ügymenettel - azon kívül, hogy lassú - semmi komolyabb problémám nem volt.

Na de a válasz. Ülj le, és úgy olvasd:

Tisztelt xxx!

Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. Elektronikus nyilvántartásunk alapján az Ön által jelzett küldemény kézbesítése a mai napon folyamatban van.
A csomag kézbesítésével kapcsolatban arról szeretnénk tájékoztatni, hogy az ilyen nemzetközi küldeményeket egyszer kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 - 17:00 óra között. A sikertelen kézbesítési kísérletet követően postahelyen kerül leadásra, ahol a megadott őrzési időn belül (10 munkanap) vehető át. Amennyiben a mai napon nem tudja átvenni a küldeményét a kézbesítő értesítőt hagy a címhelyen, amin feltűntetésre kerül a küldemény átvételi helye illetve ideje.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítségére voltunk.

Üdvözlettel,
xxxxx xxxxxx
ügyfélszolgálati ügyintéző
Magyar Posta Zrt.
Ügyfélszolgálati Igazgatóság
Tel: 06-1-767-82-82
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Adatvédelmi nyilvántartási szám: 40797

 Tehát még egyszer:

A kérdésem az volt, hogy miért nem jelenik meg az információ a Magyar Posta nyomkövető felületén.

A válasz pedig az, hogy a csomagot egyszercsak majd kézbesítik, remélhetőleg a mai napon, utána  a postán kell átvenni.

Ha azt kérdeztem volna, hogy hogy tetszik lenni, akkor nyilván azt válaszolta volna, hogy fél hat.

Csak azt nem értem, hogy ennyire analfabétákat hogyan tudott felvenni a Magyar Posta? Hogy fogta fel az ügyfélszolgálatos egyáltalán az álláshirdetést? Hogyan találja meg a cipőjét? Hohógyhogy nem szarik az udvar közepére?

Vagy a másik verzió, amit el tudok képzelni, hogy érti a kérdést, de szarik bele, elküldte az első sablonválaszt, ami a keze ügyébe került, jó lesz az úgy a hülye ügyfélnek. Ebben az esetben tulajdonképpen örülnöm kell, hogy nem ápolónőnek ment ilyen mentalitással. Szarul van a kedves beteg? Szúrjuk hátba, mindjárt nem fog hörögni. Köhög a kedves beteg? Toljunk egy kis hashajtót, mindjárt nem mer köhögni.

Bár azt valahol megértem, hogy ennyi pénzért, amennyit a postások kapnak, szarik bele. És ez a vezetés hibája. De basszus, ez az a cég, amelyik a közüzemi számlákat, a hivatalos leveleket kihozza, és nem ők szívnak, ha jön ez ELMÜ kikapcsolni a villanyt, mert nincs befizetve, elhagyták, mert szarnak bele. Vagy ott áll a postán, mert nincs ember. Mert szarnak bele, hogy a dolgozó akarjon odamenni, hogy ne kelljen pluszmunkát vállalnia, hogy megéljen a fizetéséből. Ha hat órára veszik fel nettó ötvenért, három havonta hosszabbítgatott határozott idejű szerződéssel, akkor az első alkalommal le fog lépni (ilyen szerződésről konkrétan tudok, nem az ujjamból szoptam)  Mert a vezetés is szarik bele. Szarik bele, hogy él a dolgozója, szarik bele, hogy milyenek a körülmények.

És akkor csodálkozik, hogy ez a mentalitás általános a cégnél. Vonogatja a vállát, legfeljebb kirúgja az embert, úgyis lesz a sok munkanélküliből pár, aki jelnetkezik, mert éhes, és nincs pénze kenyérre. de a prémiumát felveszi. És nem nettó ötvenezret.

Csak annyi jut eszembe erről az egészről, hogy fejétől büdösödik a hal, de a farkától kezdik pucolni.

Szólj hozzá