Funkcionális analfabéták a postán
Rendeltem külföldről egy cuccot, és a kínai posta úgy döntött, hogy Hollandián keresztül küldi.
Nosza rajta nézzük a megfelelő linket, ahol a csomag nyomát lehet követni.
Hoppá, egyszercsak kiírta a nyomkövető oldal, hogy 2017-02-18 09:14 The item has arrived in the country of destination, azaz a cucc megérkezett a célországba, gyengébbek és postások kedvéért Magyarországra.
Nézem gyorsan a Magyar Posta hiperszuper nyomkövető oldalát,ahol ez szerepel: 2017.02.17 04:34 NLAMSA(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad.
Ja. Ez az infó megvan a holland oldalon is. Egy nappal ezelőtti állapot.
Sebaj, lassúak, megszoktuk. Bár a nyomkövetési információk online közlekednek, eddigi tapasztalataim szerint gyakorlatilag egyszerre jelennek meg a küldő és a fogadó posta oldalán.
De amikor 20-án is ugyanez volt az állás, írtam a posta ügyfélszolgálatának egy csinos kis mailt, hogyaszongya:
Tisztelt ügyfélszolgálat!
Egy külföldről rendelt árunak a nyomkövetése a holland postánál azt
jelzi, hogy megérkezett az országba 02.18-án:
2017-02-18 09:14 The item has arrived in the country of destinationEzzel ellentétben a posta.hu nyomkövető oldalán ez az információ nem
szerepel, az utolsó infó ez:
2017.02.17
04:34 NLAMSA(Netherlands (
Küldemény információ:
Célországba elküldve / Item sent abroadHogy lehet, hogy az érkezési információ nem szerepel a rendszerben,
holott a holland postáéban igen?A csomagszám: RSxxxxxxxxxNL
Név, aláírás.
Eddig rendben is vagyunk, megjött az automatikus mail, hogy megkapták, de pk most baromira nem érnek rá, majd válaszolnak.
Két nappal később jött is a válasz. Na, ezen akadtam ki, az eddigi ügymenettel - azon kívül, hogy lassú - semmi komolyabb problémám nem volt.
Na de a válasz. Ülj le, és úgy olvasd:
Tisztelt xxx!
Köszönjük, hogy megkereste ügyfélszolgálatunkat. Elektronikus nyilvántartásunk alapján az Ön által jelzett küldemény kézbesítése a mai napon folyamatban van.
A csomag kézbesítésével kapcsolatban arról szeretnénk tájékoztatni, hogy az ilyen nemzetközi küldeményeket egyszer kíséreljük meg kézbesíteni 08:00 - 17:00 óra között. A sikertelen kézbesítési kísérletet követően postahelyen kerül leadásra, ahol a megadott őrzési időn belül (10 munkanap) vehető át. Amennyiben a mai napon nem tudja átvenni a küldeményét a kézbesítő értesítőt hagy a címhelyen, amin feltűntetésre kerül a küldemény átvételi helye illetve ideje.
Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítségére voltunk.
Üdvözlettel,
xxxxx xxxxxx
ügyfélszolgálati ügyintéző
Magyar Posta Zrt.
Ügyfélszolgálati Igazgatóság
Tel: 06-1-767-82-82
E-mail: ugyfelszolgalat@posta.hu
Adatvédelmi nyilvántartási szám: 40797
Tehát még egyszer:
A kérdésem az volt, hogy miért nem jelenik meg az információ a Magyar Posta nyomkövető felületén.
A válasz pedig az, hogy a csomagot egyszercsak majd kézbesítik, remélhetőleg a mai napon, utána a postán kell átvenni.
Ha azt kérdeztem volna, hogy hogy tetszik lenni, akkor nyilván azt válaszolta volna, hogy fél hat.
Csak azt nem értem, hogy ennyire analfabétákat hogyan tudott felvenni a Magyar Posta? Hogy fogta fel az ügyfélszolgálatos egyáltalán az álláshirdetést? Hogyan találja meg a cipőjét? Hohógyhogy nem szarik az udvar közepére?
Vagy a másik verzió, amit el tudok képzelni, hogy érti a kérdést, de szarik bele, elküldte az első sablonválaszt, ami a keze ügyébe került, jó lesz az úgy a hülye ügyfélnek. Ebben az esetben tulajdonképpen örülnöm kell, hogy nem ápolónőnek ment ilyen mentalitással. Szarul van a kedves beteg? Szúrjuk hátba, mindjárt nem fog hörögni. Köhög a kedves beteg? Toljunk egy kis hashajtót, mindjárt nem mer köhögni.
Bár azt valahol megértem, hogy ennyi pénzért, amennyit a postások kapnak, szarik bele. És ez a vezetés hibája. De basszus, ez az a cég, amelyik a közüzemi számlákat, a hivatalos leveleket kihozza, és nem ők szívnak, ha jön ez ELMÜ kikapcsolni a villanyt, mert nincs befizetve, elhagyták, mert szarnak bele. Vagy ott áll a postán, mert nincs ember. Mert szarnak bele, hogy a dolgozó akarjon odamenni, hogy ne kelljen pluszmunkát vállalnia, hogy megéljen a fizetéséből. Ha hat órára veszik fel nettó ötvenért, három havonta hosszabbítgatott határozott idejű szerződéssel, akkor az első alkalommal le fog lépni (ilyen szerződésről konkrétan tudok, nem az ujjamból szoptam) Mert a vezetés is szarik bele. Szarik bele, hogy él a dolgozója, szarik bele, hogy milyenek a körülmények.
És akkor csodálkozik, hogy ez a mentalitás általános a cégnél. Vonogatja a vállát, legfeljebb kirúgja az embert, úgyis lesz a sok munkanélküliből pár, aki jelnetkezik, mert éhes, és nincs pénze kenyérre. de a prémiumát felveszi. És nem nettó ötvenezret.
Csak annyi jut eszembe erről az egészről, hogy fejétől büdösödik a hal, de a farkától kezdik pucolni.